Pagina's

woensdag 9 juli 2014

Maxi Skirts yay or nay ?

Zoals jullie misschien al weten zijn maxi dresses of skirts DE trend van deze zomer, ook vorig jaar en jaren daarvoor zag je al mensen lopen in deze lange jurken of rokken, maar ze zijn nooit zo populair geweest als nu.




De meningen over dit kledingstuk zijn verschillend maar als je het mij vraagt vind ik ze prachtig! Ze zijn zo opvallend dat het je gelijk opvalt als iemand het aan heeft. 

Het is niet zo dat ze alleen in 1 kleur of stof bestaan, nee je hebt duizenden soorten. De 1 heeft bloemetjes de ander is simpel blauw, de 1 heeft stippen en de ander is weer zwart. Ook de stoffen verschillen erg, je hebt ze van een gewone t-shirt stof, die zijn vaak wat warmer en zwaarder, maar je hebt ze ook van een blouse stof, deze zijn weer wat luchtiger. 

Zelf heb ik een zwarte van de H&M deze is van een blouse stof en heeft een split aan allebei de zijkanten. Ook zit hier een onderrokje in omdat deze best doorschijnend is.


Je hoort vaak van meiden dat ze zich klein voelen in de rok, maar je kan ze ook zo combineren dat je juist groter lijkt! Als je een shirt over je rok laat vallen lijk je kleiner. Je maakt de rok kleiner en zo ook je benen. Maar als je een shirt in je rok doet lijk je weer langer omdat je rok volledig zichtbaar is en het lijkt alsof je rok net zo lang doorloopt als je benen.

Bij de maxi dress kun je een hoog riempje dragen om je langer te laten lijken, als je dit niet mooi vind kan je het natuurlijk ook altijd oplossen met een mooi paar hakken.


Nog iets leuks is dat maxi skirts of dresses niet alleen in de zomer kunnen maar ook in de winter! Je kunt bijvoorbeeld over je zomer outfit een warm vest doen, en tadaa, een winter outfit.
Ook kun je over je maxi jurk een warme wollen oversized trui dragen, ziet er leuk uit en is super warm! 


Ik geef de maxi skirt/dress een 9 omdat ik ze gewoon prachtig vind en handig te combineren. Voor mij is het dus een YAY! Een nadeel is wel dat sommige zo lang zijn dat je er bijna op gaat staan als je niet uit kijkt. Laat me weten wat jij vind van maxi skirts, vind jij ze kunnen yay or nay? En hoe vind jij ze het leukst om te dragen? Ik ben benieuwd!




6 opmerkingen:

  1. Hyee eerste reactie haha
    ik vind een maxi skirts alleen mooi als ze 1 laag hebben en een dun stofje dat vind ik het mooiste om te combineren gelijk die blauwe bovenaan op de foto vind ik wat minder mooi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geef de maxi skirt een yay omdat ik het enorm fijn vind zitten en je kunt er alle kanten mee op, ook erg tof voor op het strand

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heey nina
    ik wou even zeggen dat ik het super gaaf vind dat je nu ook en blog hebt, echt t gek!
    verder vind ik e maxi skirt ook geweldig.
    zelf heb ik de donkerblauwe versie van de H&M
    dikke kus linds

    BeantwoordenVerwijderen
  5. vroeger vond ik maxi skirts echt lelijk, maar sinds dit jaar vind ik ze top! Ik heb er zelf wel nog geen omdat ik er gewoon nog geen vond die ik echt wou.

    BeantwoordenVerwijderen